Темата коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност

„Казусът за тол системата съществува от година. Шефът па АПИ беше критикуван несправедливо. В този случай проблемът е в общините. Те имаха една година да се разберат с агенцията кой ще поддържа съответните участъци. Помним трагедията край Своге. Тогава АПИ и общината си прехвърляха отговорността кой е трябвало да поддържа пътя. Потребителите се таксуват по два начина – чрез винетка или чрез данък. Няма безплатен обяд, трябва да си плащаме”. Това заяви в ефира на „Здравей, България”  Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Край на седмичните винетки за камиони

Той допълни, че в транспортната ни система има доста дефицити. „Отказът да въведем тол системата отлага решаването на конкретни задачи, свързани с пътната безопасност. България е на последно място в Европа по сигурност на пътищата. През 2010 г. последни бяха гърците. Те обаче въведоха тол и бонус-малус системата. Направиха и реформа в административно-наказателния си процес. В момента страната е на първо място в ЕС по брой намаляване на жертвите на пътя за 10 години. У нас 90 % от маркировката не отговаря на изискванията. Това води до повече загинали”, поясни Милчев.

Русенци трябва да плащат, за да стигнат до офисите си (ВИДЕО)

Той коментира и защо се саботира тръгването на системата. „Ще станат ясни претоварванията, извънгабаритните товари и нерегламентираните превози. Тол системата ще разкрие огромен брой престъпления. Ще има и по-малко катастрофи, тъй като ще се контролира средната скорост”, заключи Богдан Милчев.

ЗА ХЛЯБ С ВИНЕТКА: Камери на тол системата на главна улица във видинско село

Целия разговор гледайте във видеото