На една от тях може да има живот

Студентка по астрономия откри 17 нови екзопланети, на едната от които може да има вода в течно състояние, предаде БТА. Тази планетата е с размерите на Земята и се намира в обитаемата зона.

Мишел Кунимото, която следва в университета на Британска Колумбия, направила откритията си, докато анализирала данни, събрани от космическия телескоп "Кеплер" на НАСА.
Най-вълнуващото откритие е свързано с екзопланетата KIC-7340288, която се намира в обитаемата зона на звездата си и е с 1,5 пъти по-големи размери от тези на Земята. Кунимото поясни, че става въпрос за една от едва 15 малки планети в обитаемата зона, които са наблюдавани от телескопа "Кеплер".

Въпросната екзопланета се намира на разстояние 1000 светлинни години и орбитира на 65 милиона км от звездата си, т.е. отстои на разстояние, което е малко по-голямо от това между Меркурий и Слънцето. Светлината, която огрява екзопланетата, е една трета от тази, която Земята получава от Слънцето, защото звездата, около която орбитира KIC-7340288, е с по-малки размери. Една година на откритата от Кунимото подобна на Земята скалиста планета има 142 дни и половина.

Открита е планета, на която е възможно да има живот

Размерите на най-малката от другите 16 екзопланети се равняват на две трети от тези на Земята. Размерите на най-голямата от тях са 8 пъти по-големи от земните. Кунимото е прибягнала до транзитния метод, за да търси планети близо до около 200 000 звезди, наблюдавани от телескопа "Кеплер". "Когато планета минава пред звезда, блокира част от светлината й и се намалява яркостта й", поясни тя. Кунимото е работила заедно с колегата си Хенри Енго от същия университет. Двамата са използвали телескопа "Джемини Норт" в Хавай, както и данни, събрани от мисията "Гая" на Европейската космическа агенция.

Телескопът "Кеплер" на НАСА бе изстрелян през март 2009 г. с цел да търси планети извън Слънчевата система. Той изпрати последната си снимка от космоса през септември 2018 г. За 9 години и половина е наблюдавал 530 506 звезди и открил 2662 планети.