До юни по пътищата у нас са станали 2271 тежки катастрофи

Катаджии и камери ще ни дебнат по пътя към морето. Кои са „участъците на смъртта" и как да избегнем рисковете през месеците с най-натоварен трафик? Отговорите потърси Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.

До юни по пътищата у нас са станали 2271 тежки катастрофи с 2822 ранени и 163 загинали. А само за първите дни на месеца – жертвите са 25, а ранените – 534.

„През летните месеци стават най-много катастрофи и има най-много пострадали и жертви, защото всички пътуват. Много е важно  да проверим техническото състояние на автомобила преди дългия път. Това включва и гумите – добре е да се провери тяхното налягане, тъй като през летните месеци асфалтът е много горещ и налягането в гумите се променя доста от момента, в който сме ги сложили през март или въобще не сме ги сменяли”, каза Илия Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.

Безопасна ли е пътната маркировка в страната? (ВИДЕО)

Екипът ни тръгна по пътя към Гърция. Участъкът преди границата е един от най-черните в страната.

„От години Кресненското дефиле е място, където стават най-много катастрофи и то все тежки. Причината за това е, че се натрупват колони от камиони и на доста водачи не им издържат нервите и предприемат изпреварения „на сляпо”, има и доста завои и стават доста тежки челни катастрофи с висока скорост и всяко лято поне десетина души загиват на този път”, поясни Тодоров.

ЗАРАДИ ЖЕРТВИ НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА: Жители на Сливен искат светофар на оживен булевард

Още при първите километри по „Струма” покрай нас профучават десетки тирове.

„Трябва да се съобразяваме с това, че тежките машини изпреварват по-бавно и спират по-трудно. Така че отново опираме до дистанцията, която трябва да спазваме и до търпението – да изчакваме достатъчно от далеч да се извърши изпреварването между два тира или автобуси и чак тогава да се приближим”, каза още експертът.

При дълго пътуване е важно и багажът да е добре обезопасен в колата. Всеки предмет в купето може да доведе до тежък инцидент.

„Когато имаме особено тежки предмети – сакове, куфари,  при едно рязко спиране или при катастрофа тези предмети се превръщат буквално в гюлета, които могат да контузят или дори убият пътниците в автомобила”, каза Тодоров.

Темата коментираха и Мария Ботева от Национална пътна полиция и инж. Иван Досев от Агенция „Пътна инфраструктура”.

„Повече от 200 камери ще дебнат за висока скорост.  Ще следим за неправилни маневри, колани, защитни каски, специализирани столчета за деца. Не е тайна за никого, че водачите често отнемат предимството на пешеходците”, каза Ботева.

„В момента ремонтни дейности се извършват при 13-и, 15-и, 17-и, 18-и и 20 км-и на АМ „Тракия”.  Тези пет ремонта трябва да приключат тази седмица. На „Хемус” обаче ремонти ще има до края на лятото”, каза Досев.

А вашите сигнали и предложения за теми очакваме на имейла и фейсбук страницата на рубриката „На твоя страна”.