Една от основните причини е намаляващият брой на туристите

Ситуацията с коронавируса затрудни хотелиерите по Северното Черноморие. В курорта „Албена” от днес започва поетапното затваряне на част от хотелите.

Южното Черноморие от своя страна успява да задържи своите туристи и засега там няма спад в резервациите.

Въпреки, че именно в „Албена” хотелиерите посрещнаха първите чуждестранни туристи сега резервациите намаляват драстично. На юг хотелиерите също са затруднени, но към този момент като че ли  успяват да се справят със ситуацията.

ЗАРАДИ ПАНДЕМИЯТА: Спад на цените на почивките по морето (ВИДЕО)

Въпреки че курортът „Албена” работи едва на 60% от капацитета си, заради пандемията част от хотелите в комплекса затварят поетапно от днес.

„Преди 2 дни имахме 8000 гости в комплекса. Вече гостите са 6000 и със всеки ден намаляват. Реално „Албена” отвори 18 хотела в тази цялата обстановка. Поетапно ги отворихме и сега поетапно започваме да ги затваряме”, каза Христо Пенев - зам.-директор на „Албена”.

 

 

Милен Милев е управител на един от хотелите в курорта. За него това последният работен ден за сезона. „Това се дължи на спада на резервациите. Гостите, които имаха резервации в нашия хотел са пренасочени към други 4 звездни хотели в комплекса”, коментира той.

Ситуацията на юг обаче е по-обнадеждаваща. В курорта „Слънчев бряг” засега успяват да се справят с кризата и няма да прибягват до затварянето на хотели.

„За радост в „Слънчев бряг в момента поне засега нямаме този проблем. Хотелите, които избраха да отворят през този сезон, са повече от половината и в момента имат една нелоша заетост предвид ситуацията”, заяви Теодор Пастармаджиев - член на УС на Съюза на собствениците в „Слънчев бряг”.

Как Банско посреща туристите в условията на COVID-19?

Както в „Албена”, така и в „Слънчев бряг” разчитат основно на български туристи, които са доволни от условията. „Обслужването е на много високо ниво. Хигиената, изхранването също е много добро. На децата им харесва. Плажът е на 50 метра и сме много доволни”, казва Радослав Марков.

„Цената оправдава моите очаквания - и като качество, и като обслужване”, коментира Виктория Николова.

Репортери: Цеца Алексова, Емил Дамянов

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.