Това ще се случва при определени условия

Велосипедистите в София вече могат да пътуват в градския транспорт с колело без да плащат допълнителен билет за него. Това обаче ще се случва при определени условия.

От 1 май в метрото колоездачите могат да пътуват без да плащат допълнително за велосипедите си в празничните и неработни дни. В делничните дни това е възможно само до 7 сутринта и след 8 вечерта. Що се отнася до пътуването в автобусите на градския транспорт, ще могат да се качват безплатно само по линиите, които пресичат Околовръстния път отново рано сутрин и късно вечер.

„ДРЪЖТЕ КРАДЕЦА”: Мъж отмъкна велосипед, след като проследи деца до дома им (ВИДЕО)

За Иво Делин, който дори не си спомня от колко години се придвижва почти всеки ден с колело из София, този Великден е специален. Вместо 3 лева и 20 стотинки, днес той плаща за влизането си в метрото 1 лев и 60 стотинки - защото е празничен ден и може да вози колелото си безплатно.

„Промените са дългоочаквани. Освен че е безплатно, което е супер, не се занимаваш с билетчета. Ако имаш карта, това е идеално”, коментира той.

Според Иво ограниченията в часовете в делничните дни са прекалени. Не само за метрото, но и за автобусните линии, пресичащи Околовръстния път. „През седмицата те няма да се използват. Очаквахме, особено що се отнася до метрото, да се позволи за през деня, когато не е натоварено, но пък за през почивните дни със сигурност ще има наплив”, смята той.

Защо двама пътешественици решиха да обиколят света на колело

Първоначалното предложение за промяна било велосипедите да могат да влизат безплатно в метрото и автобусите почти постоянно. „Във всички часове освен в пиковите – по два часа сутрин и следобед. В крайна сметка се прие някакво компромисно решение, което може би е добре  на първи етап, за да видим как ще сработят нещата между пътуващите със и без велосипед”, заяви Владислав Панев - вносител на предложенията за промени в Столичния общински съвет.

За разлика от велосипедите, тротинетките се допускат по всяко време в цялата мрежа. „Това е важното - с такива меки мерки да свалим хората от автомобилите, защото София е един от лидерите по автомобили на човек от населението и това се отразява пряко на въздуха, който дишаме”, посочва още Панев.

Ако няма оплаквания от пътници към велосипедистите в градския транспорт, общинските съветници планират дебат за разхлабване на часовите диапазони през седмицата.