Вижте докъде ще стига новият лъч

Столична община осигурява над 400 млн. лв. за разширението на метрото към „Слатина“ и „Подуяне“.  Заложените 360 млн. лв. в Плана за възстановяване и устойчивост са съфинансиране само на 47% от стойността на двата участъка с обща дължина 9 км. Навсякъде в Европа столиците и големите градове, които изграждат метро, получават съфинансиране за  него от националния бюджет или европейски програми. Метрополитените са национални стратегически обекти, които никой град, независимо от неговите финансови способности, не може да изгражда сам. 

 

 

Виена, която беше давана за пример от г-н Пеканов за това, че изгражда сама метро, го прави с 50% финансиране от националния бюджет и 50% от община Виена.

Пускат новия участък на метрото до „Горна баня”

9 европейски държави са заложили финансиране за метрополитените си в техните Плановете си за възстановяване и устойчивост. Сред тях са Франция, Белгия, Португалия, Италия, Испания – държави и респективно столици с много по-големи финансови възможности от България и София се стремят да защитят европейски средства за разширение на метромрежата си.

Желанието на г-н Пеканов първоначално да извади метрото на София от Плана за възстановяване, а после да намали средства за него и за София в българския план катастрофира в примера на останалите европейски държави, които не воюват със своите столици.

Кога метрото ще стига до кв. „Витоша” и Симеоновския лифт

Столична община ще изпрати възражения срещу изключването на 4 проекта за изграждане на канализация в малки населени места – Волуяк, Ботунец, Кремиковци-Сеславци и Панчарево-Кокаляне.