Нарушения са открити и при строежа на язовирни стени у нас

Голяма част от  магистрала „Хемус” и 10 язовира в страната се строяли незаконно! Констатацията е на служебния кабинет. Това даде повод на Кирил Петков да уволни член от борда на директорите в Държавната консолидационна компания. Обвиненията доведоха до нов сблъсък между сегашната власт и кабинета „Борисов 3”. 

Двама министри от служебния кабинет обявиха, че част от магистрала „Хемус” и някои язовири, се изграждат без разрешителни за строеж.

Заради установените нарушенията Кирил Петков реши да уволни един от членовете на Съвета на директорите на Държавната консолидационна компания.

Комитова: В бюджета на АПИ има 382 млн. за пътни ремонти, а възложените поръчки са за 1,5 млрд.

След обвиненията към бившите управляващи, ГЕРБ атакуваха служебния кабинет, че говорят неистини и не са задействали необходимите процедури за „Хемус” откакто са на власт.

За изграждането на 10 язовира липсвали разрешителни за строеж, а заповеди и строителни книги са писани на ръка, казва Кирил Петков. По думите му предходния Министерски съвет е плащал по завишени в пъти цени. 

 

 

„Знаем, че бяха похарчени по 5 пъти над пазарната цена за транспорта и бетона и то от фирми без строително разрешение. Кой може да поеме отговорност, ако тези стени се напукат? Това за мен е абсолютно безобразие”, каза Петков.

Последва рокада в Съвета на директорите в Държавната консолидационна компания, под чиято шапка са се случвали ремонтите на язовирите.

„Веднага разпореждам за уволнението на последния член на брода, който е бил част от тези решения. Назначението на новите хора ще им е първия приоритет. 200 млн. според мен са отишли в грешни джобове”, добавя той.

Министър Комитова за АМ „Хемус”: Няма как да спрем строителство, което не е започнало

А проверка на ДНСК показала, че за 6 от общо 9 участъка на „Хемус”, текат строителни дейности без разрешителни или без да са отчуждени терените.

„За това ние често се сблъскваме с темата ремонти на ремонтите. Незаконното строителство с анонимни строители води до този сложен проблем”, обясни министър Комитова.

Възложител на проектите са държавното дружество „Автомагистрали” и АПИ, а чрез фирми за доставка на материали отговорността се размивала.

„Копала някаква фирма, извозвала, собственикът не сигнализира. Имаме анонимен строител и няма как да му търсим отговорност, нито гаранция за качество. Това нас силно ни безпокои. За 17млн. на километър считам, че не е допустимо”, добави Комитова.

Обвиненията към Кабинета „Борисов” предизвикаха насрещна атака.

„Изричане на неистини и от друга страна математичка функция, която клони към нула за свършената работа”, коментира бившият министър на икономиката Лъчезар Борисов.

Комитова и Петков: Не развиваме малкия и среден бизнес, няма и конкуренция (ВИДЕО)

„Строи ли се магистрала „Хемус”? Тези участъци, които имат разрешение строят ли се със същите темпове с които се строяха преди 4 месеца - отговорът е не”, каза Аврамова.

„Имаше да се придвижат елементарни процедури по отчуждаване. Няма лошо от спекулации, но нека се свърши и малко работа”, коментира Николай Ненков.

Министър Комитова обясни, че тепърва трябва да стане ясно как ще продължи строежа на „Хемус” в участъците, за които няма необходимите строителни книжа.