Последиците от Brexit и световната пандемия оставиха рафтовете по магазините на Острова полупразни

Глад за шофьори във Великобритания. А сред основните причини е сложният и скъп визов режим след Brexit. Около това мнение се обединиха редица международни превозвачи. Според тях източноевропейските работници вече се чувстват нежелани в страната и започнали да търсят реализация в други западни страни.

Последиците от Brexit и световната пандемия оставиха рафтовете по магазините във Великобритания полупразни, а бензиностанциите - без гориво. Основната причина е гладът за шофьори на камиони. Много от тях напуснали Острова след Brexit заради сложната процедура по издаване на визи.

Най-голяма е липсата на работна ръка във вътрешния транспорт, тъй като фирмите наемали предимно източноевропейци. Сложният визов режим и коронавирусът обаче създават проблеми и за международните превозвачи.

Армията ще помага за зареждането на бензиностанции на Острова

Рубен Йорданов работи като международен шофьор от пет години. Доставя различни товари от Западна Европа във Великобритания. Последно посетил Острова преди няколко дни.

„Два пъти в седмицата ми се налагаше да влизам и да излизам от там. Това беше възпрепятствано изцяло заради документални неуредици”, обяснява той.  

Неуредиците отдава на Brexit.

„Преди Brexit беше изключително лесно. Сякаш преминаваш, в която и да е друга държава”, обяснява Йорданов.

СЛЕД КРИЗАТА ЗА ШОФЬОРИ: Великобритания пуска 10 500 тримесечни визи

Като международен шофьор той превозва стоките до Англия, където ги складира в хъбове. От там се разпределят към магазините от вътрешните превозвачи. И тъй като шофьорите в границите на Острова са малко се стигало до куриозни ситуации.

„Буквално наблюдаваме ситуации, в които стоките са сваляни от камионите и са дистрибутирани до крайния потребител, а не да влизат в магазините”, обясни Николай Рашков.

Затова Рубен смята, че британското правителство ще опита отново да привлече източноевропейска работна сила с един единствен ход.

 „Просто издаване на визи и възстановяване на предишните договори”, смята той.

Според Рашков обаче Великобритания ще разреши транспортния хаос по друг начин.

„Те не предпочитат опцията да привличат обратно източноевропейски шофьори, напротив, смятат да направят професията по-атрактивна за дамите на Острова”, смята Николай Рашков.

А въпреки любовта си към професията Рубен казва, че би отклонил предложение за работа, ако се налага да шофира само в границите на Обединеното кралство.