Защитата на потребителите е основна цел, добави министърът

Съдът не уважи жалбата на един от мобилните оператори за отмяна на заповедта за цените. Това обяви вицепремиерът и министър на икономиката Корнелия Нинова на брифинг във вторник. 

"Спечелихме на първа инстанция делото с мобилните оператори. Административният съд в София се произнесе по отношение на забраната за повишаване на цените, която наложихме в края на миналата година и обявихме намеренията им за нелоялна търговска практика. Съдът остави без уважение жалбата на "Теленор България" ЕАД за отмяна на нашата заповед, касаеща цените. Дава се възможност решението да бъде обжалвано в 7-дневен срок. Намерението на мобилните оператори за повишаване на цените за 2021 и 2022 г. е нелоялна търговска практика и нарушава условията по договорите", обясни тя. 

 

 

Тя уточни, че мотивите на компанията- жалбоподател е, че повишаването на цените за потребителите не представлява особено важен обществен интерес.

Нинова: Издадохме заповедите за забрана на скока в цените от мобилните оператори

По думите й основен приоритет на Министерството на икономиката е защита на потребителите. Министърът призова да се подават сигнали към КЗП за всякакви нередности.  

"Няма да коментирам евентуално повишаване на цените, над предлаганите. Когато се видят решенията на мобилните оператори и в момента, в който имаме информация, ако се излиза извън рамките на закона, ще реагираме", допълни Нинова. 

Тя призова мобилните оператори да не повишават цените, защото това е "незаконно".  

Корнелия Нинова отрече да има затруденния на работата на държавните инстицутии, а карантината на първите мъже в държавата няма да се отрази на дейността на правителството. 

След като КЗП спря поскъпването на цените на два от мобилните оператори, това беше потвърдено и от магистратите. Сега, ако телекомите все пак вдигнат цените за абонатите си, ги грози глоба до 30 хиляди лева.

От „Теленор България” коментираха за NOVA, че ще обжалват съдебното решение.

Позиция на „А1 България“

„А1 България“ е обжалвала първоначалната заповед, издадена от Комисията за защита на потребителите, с която оспорва избрания от нас начин за индексация на цените, спрямо инфлацията в страната за 2020 и 2021 година. Причината за това решение е, че според нас е по-изгодно за потребителя индексацията да се направи за две години наведнъж, а не да се правят регулярни увеличения на месечните такси, всяка на по-висока база от предишното увеличение”, обясняват от телекома.

„Индексацията на месечните абонаментни такси е наложителна, макар и с минимално увеличение, за да можем да отговорим на покачващата се инфлация в страната. Самата възможност за индексация е заложена в нашите договорни отношения с клиентите, но досега не е имало нужда да я ползваме. В момента очакваме обявяването на индекса на потребителските цени за 2021 година, който ще бъде публикуван от НСИ на 18 януари 2022 година. След като индексът стане публичен, ще вземем решение как да продължим с индексацията и ще информираме нашите клиенти в максимално кратък срок”, заявяват от „А1 България“.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.