Богомил Николов от "Активни потребители" говори по темата

Стотици отменени и закъснели полети заради липса на персонал след пандемията. Пътниците са принудени да чакат с часове по европейските летища. Според Богомил Николов от "Активни потребители" пътуванията винаги са рисков отрасъл.

"В същото време имаме и най-големи права в сравнение с други форми на търговия. В случай на проблем - при отмяна на полет се предоставят храна и напитки, както и настаняване за нощувка. Някои авиокомпании не си изпълняват задълженията и оставят пътниците да спят на земята". При неизпълнение на задълженията от страна на авиокомпания, пътник може сам да си купи храна и вода и да се настани в хотел и да вземе касови бележки. После ще претендира за възстановяване на направените разходи чрез жалба, обясни Николов.

По думите му авиокомпаниите трябва да бъдат санкционирани. "В Европейския потребителски център отиват повечето жалби. Те съдействат как да потърсим правата си. В редица случаи имаме право и на обезщетение за изгубеното време и недоволството. Компенсация не се плаща когато има форсмажор. При неуредици в авиокомпанията, тя носи отговорността", посочи Николов.

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.