Спортът също е значителна индустрия с политически и икономически последици в днешния свят

Професионалният спорт или практикуването му за развлечение и отдих е важна част от живота на много хора. Спортът също е значителна индустрия с политически и икономически последици в днешния свят. През последния половин век или повече спортното облекло се превърна в движеща сила за нови тенденции в модата и за текстилни иновации.

В днешно време спортното облекло, трябва да отговаря на уникални изисквания, проблеми и грижи. Често се използва при екстремни физически и екологични условия с изисквания за покриване и подпомагане на активното тяло. Облеклото не само трябва да защитава тялото от екстремни физически обкръжения, какъвто е случаят с екстремните спортове, но също така и да предпазва от обкръжението и нечистотиите, свързани с екстремни телесни натоварвания. Такива въпроси трябва да решават новите шивашки и текстилни технологии.

Налице е и необходимостта от задоволяване на желанието за повишена естетика на спорта и спортно-развлекателната дейност. От средата на двадесети век спортното облекло се е превърнало в ежедневно облекло, където стилът и естетиката са на фокус. До началото на ХХ век спортното облекло изглеждаше почти идентично с работното или ежедневното облекло. Това обаче се промени през първите десетилетия на двадесети век, когато дизайнът на спортно облекло се отдели от общия моден дизайн поради практическата си функция и тенденцията към униформен външен вид, ясно разграничаващ един спорт от друг. Естетиката постепенно навлезе в картината с цветове и шарки, използвани за разграничаване на играчи и отбори, привличащи вниманието на зрителите.

Въвеждането на спортни облекла на модните подиуми на водещите модни марки не е нещо ново. Съвременните модни дизайнери използват символичната природа на спортното облекло, като правят асоциации със спортисти или известни личности. Днес виждаме, че маратонките се произвеждат и носят от модели на всички големи модни марки.

Как техническите иновации рефлектират в света на спорта.

Казано простичко - нови тъкани, техники и материали могат да печелят състезания. Нещо повече, те могат да дадат на спортистите това, което се смята за нечестно конкурентно предимство. Някои спортни облекла и обувки са толкова напреднали, че спортистите които ги използват, са обвинени в участие в механичен или технологичен допинг.

Спортното облекло, до което имаме достъп като потребители, е резултат от неуморни, постоянни усилия на научноизследователска и развойна дейност на марки, чиито първи потребители са най-бързите, най-здравите и най-силните хора на планетата. И тези усилия държат спортните тела на крака и подобряват постиженията и рекордите.

Потребителите в спортната индустрия днес желаят и участват в процесите на разработване на продуктите. Тъй като клиентите носят повече спортно облекло, те са станали по-съзнателни за здравето си от всякога и тяхното участие в ранния етап от разработването на продуктите се увеличава с течение на времето. Те дори изразяват мнението си за продукти, които предстои да бъдат пуснати на пазара, внасят нови идеи, тестват прототипи и насърчават нови иновации чрез социалните мрежи. Компаниите включват активни потребители в своя процес на разработване на продукти, използвайки мнението им за съответните иновации.

Компаниите, които разбират как да интегрират потребителския опит в продуктовия процес, често създават по-иновативни идеи и са по-близо до нуждите на бъдещите клиенти. Те започват своите маркетингови проучвания в ранния етап на процеса на разработване на продукта, което им дава идеи за иновации и на други продукти.