Това показват данните на Асоциацията за защита на потребителите

Треска за пазаруване в последния петък на месец ноември. Той е по-известен като „Черен петък”. Търговските обекти обещават именно днес да е пикът на намаленията.

По обяд в един от големите столични молове екипът ни забеляза, че традиционно пазаруващите са повече от обикновено за делничен ден, но опашки пред магазините нямаше. 

ЧЕРНИЯТ ПЕТЪК У НАС: Как да следим за измамни намаления и сайтове

Всеки търговски обект е избрал различно намаление - по витрините се виждат надписи от минус 10% до минус 70-80% на избрани стоки. По данни на Асоциацията за защита на потребителите около 80% от българите ще се възползват от „Черния петък” (главно онлайн), а всеки четвърти ще изхарчи поне 500 лв. Експертите предупреждават да внимаваме с написаното по етикетите - една от нелоялните търговски практики по време на „Черния петък” е увеличена предварително цена на отделни продукти, която в петък се връща до нормалната, но е с надпис "намалена".

Тази година Комисията за защита на потребителите започва проверките още в края на октомври. 

"Един месец по-рано направихме проверки как търговците съобщават намаленията и съответно на около 10% от всички проверени съставихме актове. Необявяване на периода на намалението - това е често срещано нарушение”, обясни Игнат Арсенов от Комисията. 

Проверките продължиха и днес - с други нарушения. 

Черният петък завладя и културния живот. Опашка се изви пред касите на театър "Българска армия". Днес и утре билетите за представленията ще са с намаление. 

Повече гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.