Те очакват кантарите да се преместят извън граничните пунктове
Съюзът на международните превозвачи очаква загубите за бизнеса им да намалеят с членството на България и в сухопътен Шенген. Пред NOVA от бранша подчертаха, че е важно кантарите за тежкотоварните автомобили да не бъдат в зоната на граничния пункт. От транспортния сектор очакват те да се поставят в 30-километровата зона преди границата, за да не се образуват опашки.
Шенген: Какво се променя по границите на България от 1 януари
Превозвачите предлагат таксите за преминаване на камионите да се плащат онлайн, а не както досега - на гише. Прогнозата на транспортните фирми е, че влизането ни в Шенген ще премести натиска и опашките към „Капитан Андреево“, защото Турция става външна граница за целия Европейски съюз.
Браншът се оплака, че единствено Франция продължава да прилага пакета мерки „Мобилност“, който Евросъюзът отмени, и нашите шофьори продължават да бъдат глобявани.
„Приемането ни в Шенген е облекчение за българския бизнес. Това в цифри означава между 1,3-1,6 млрд. лева икономия на година”, каза Илия Костурски, който е член на УС на Съюза на международните превозвачи.
Той поясни, че в първите шест месеца очакват да има сътресения по граничните пунктове, но това зависи от организацията, която ще бъде направена от България. Ако кантарите бъдат оставени на пунктовете, опашките ще бъдат също толкова големи, допълни Костурски.
Редактор: Весела Веселинова