Транспортният министър проведе серия от срещи в ЕП по Пакета за мобилност I

Румъния категорично ще се присъедини към групата на единомислещите и ще участва активно в преговорите по  Пакета за мобилност I. Това стана ясно по време на среща между министрите на транспорта на България, Полша, Унгария, Литва и Латвия в Европейския парламент. 

Министрите се обединиха около позицията, че до момента по Пакета за мобилност I се е действало прибързано, без силни аргументи и анализи. Това, според министрите, налага започването на нов диалог, в който трябва да вземат активно участие всички членове на ЕП от единомислещите държави, независимо от коя политическа група принадлежат.

Евродепутатите с единна позиция срещу плана "Макрон"

По време на срещата със заместник-председателя на Групата на европейските консерватори и реформисти на ЕП Рафаеле Фито, министър Росен Желязков бе категоричен, че приетите до момента текстове по Пакета за мобилност I се отклоняват съществено от първоначалните си цели. Подходът в пакета е променен значително и елементите, които са добавени ще окажат въздействие върху функционирането на автомобилния транспорт и конкурентоспособността като облагодетелстват определени държави членки за сметка на други. „Надяваме се, че новоизбраният Европейски парламент ще бъде отворен за нашите предложения“, подчерта министърът.

България ще настоява за ново разглеждане на пакета „Мобилност” в ЕП

„Решаването на проблемите в сектора не може да стане само с налагането на забрани и ограничения. Необходим е цялостен подход, който да гарантира равни условия за всички държави членки, както и достатъчно време за адаптация на бизнеса и превозвачите“, изтъкна Росен Желязков.

Темата беше обсъдена и с председателя на Групата „Идентичност и демокрация“ на ЕП Марко Зани. Министърът отбеляза, че част от аргументите на единомислещите държави се споделя и от други периферни държави като Португалия и Исландия. По думите му в началото Пакетът за мобилност I беше представян като социална политика, в подкрепа на шофьорите, но сегашният вариант на текстовете, разглеждани в ЕП, води до пряка намеса в конкурентостта на един огромен сектор в икономиката на ЕС. „Не виждам нищо социално в предложението камионите да се връщат на всеки четири седмици“, добави Росен Желязков.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.