Той генерира нулеви въглеродни емисии

Най-големият електрически самолет в света излетя в небето над Вашингтон, САЩ, съобщава Евронюз. Самолетът беше във въздуха цели 30 минути и генерира нулеви въглеродни емисии.

Успешният полет беше заснет чрез лайвстрийм и наблюдаван от хора от цял свят. Той се описва като „важен етап от преобръщането на транспортната индустрия и ускоряването на революцията в електрическата авиация“.

Magnix Electric Aircraft | All-Electric Plane Takes First Flight https://t.co/2vWg0F7Pnr

— Römer (@romerfact) June 2, 2020

Разработен от компанията „Magnix“, самолетът е кръстен Grand Caravan Cessna 208B и може да превозва между 9-14 души. Самолетът е с размер от 12,6 метра и може да вдига до 350 км в час.

„Този първи полет на e-Caravan е стъпка по пътя към експлоатацията на самолети на средни разстояния с ниски цени, нулеви емисии, от и до по-малки летища“, казва Рой Ганзарски, изпълнителен директор на ‚Magniх“, в публично изявление.

Historic: Largest commercial electric aircraft with most powerful propulsion system that's ever flown is here ->Commuter airplane with 100 miles range ->Freight and people hauler: 9 passengers ->Low operational costs and zero emissions ->750-horsepowerhttps://t.co/BvFqpgxW3V pic.twitter.com/TOvPXlivOP

— Assaad Razzouk (@AssaadRazzouk) May 29, 2020

„Тези електрически търговски самолети ще предлагат въздушни услуги по начин, който по-рано не беше възможен", допълва той.

Самолетните двигатели отделят въглероден диоксид (CO2) и други парникови газове в земната атмосфера, които допринасят за ускоряването на глобалното затопляне.

„Авиацията е по същество индустрия на изкопаеми горива, която всеки ден гълта 5 милиона барела нефт“, пише екологичният социолог Роджър Тиърс. Вторият проблем е „поколението easyJet“, „тези, които вече летят - летят повече от всякога. Това увеличаващо се търсене на пътници означава, че броят на пътническите самолети в небето ни ще се удвои до 2035 г.“, продължава Тиърс.

36 minute video of a 9-person ELECTRIC airplane! https://t.co/ReANqFQiOL

— 🌎 Kevin Leecaster (⧖) (@kb_leecaster) May 28, 2020

Според ICCT (Международният съвет за чист транспорт), емисиите на CO2 от всички търговски полети през 2018 г. възлизат на 918 милиона метрични тона. Това е еквивалент на потреблението на енергия от над 105 931 225 домове за година.

Electric airplane. From today I'm using my solar blanket to charge a lithium battery for 12V appliances in a caravan. Working on 240V system as well. What are you electrifying today? https://t.co/HhV0HYzN9a

— Michael Stegherr (@StegherrMichael) May 30, 2020

Но експертите казват, че електрическите самолети са наближаващата голяма промяна. Понастоящем в международен план се разработват около 170 проекта за електрически самолети - цифра, която се е повишила с 50% от април 2018 г., сочат данни на консултантската фирма „Roland Berger". Една от областите, които все още изискват по-нататъшно развитие, е капацитетът на батериите, така че в бъдеще да могат да бъдат разработени големи изцяло електрически пътнически самолети.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.