Недоволните блокираха кръстовището на бул. „Патриарх Евтимий” и бул. „Витоша”

Втори пореден ден протест в центъра на София. Недоволството е заради новата организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий” и бул. „Витоша”. Според хората проектът е приет без допитване до живеещите в района, а именно те са най-потърпевши от реорганизацията.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

В час пик протестиращи блокираха кръстовището между двата булеварда. Още вчера те обявиха, че протести ще има всяка вечер, докато общината не чуе техните искания и не се проведе конструктивен разговор.

Притесненията им обхващат както начина на паркиране и наличието на паркоместа в центъра, така и потенциалните задръствания, замърсяването на въздуха и безопасността на жителите.

С помощта на автомобилен експерт екип на NOVA провери как се паркира по новите правила в района. Според тях паркирането напред е нарушение. 

Експеримент на NOVA: Как се паркира след реорганизацията на бул. „Витоша”

Първото, което обяснява Филип Лазаров, е, че след като паркира и слезе от колата, шофьорът няма накъде да отиде, защото пресичането и на булеварда и на лентата за велосипедисти е нарушение.

Самото паркиране напред, според новите правила, е нарушение, тъй като трябва да пресечем лентата на насрещното.

„Това е едно много интересно съоръжение, където се намираме в момента в София. Може би абсолютно всички „експерти” така шеговито са седнали и са измислили как да има най-много предпоставки за нарушения, ПТП и тн.”, коментира Филип Лазаров.

„Като се движим само в едната лента и решим, че ще паркираме назад, правим задръстване, защото пускаме аварийни. Тръгваме да паркираме, но проблемите не свършват дотук. Следващият проблем - виждаме бус е паркирал, той е достатъчно дълъг, така че хем стърчи на пътното платно, хем е в лентата на колоездачите”, обяснява Лазаров. Обърква го и старата маркировка на лентата за колоездачите, която все още е на тротоара. Затова Лазаров пита, къде ще вървят пешеходците.

Правим втори опит за паркиране, този път както новите правилата го изискват - назад.  Преди това обаче трябва да излезем от мястото, на което сме паркирали напред.

„За да излезем, поредното нарушение трябва да направим. Започваме да караме леко назад. Хубавото е, че когато сме спрели напред и сме в нарушение, все пак виждаме дали идва автомобил. Един път сме в нарушение, един път обаче няма да ни ударят. Виждаме сега дали идва автомобил и караме назад към правилната лента, включваме се в движението”, обяснява Филип Лазаров.

След това захожда, за да паркира по правилния начин – назад.

И така, видно от нашия експеримент е, че паркирането в района на бул. „Витоша” е затруднено. От Общината обаче са категорични - проектът е изпълнен така, че позволява видимост на водачите от всички страни.

Същевременно от Европейския център за транспортни политики съобщиха във Facebook, че са дали на съд новата организация на движението. 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase