PR и технологии: балансът на силите – това е вдъхновението на тазгодишните PR фестивал и национален конкурс PR Приз 2024

За развитието, постиженията и конкуренцията в тази сфера говорим с Иван Янакиев – председател на „Българското дружество за връзки с обществеността“ и Мариана Петкова, член на УС на организацията и PR специалист.

„Избрахме това мото, защото технологиите все повече навлизат в нашето ежедневие и в професионалните ни ангажименти. В същото време си зададохме въпроса къде е човекът, къде е фокусът, къде е неговата роля в този процес? Решихме да поставим на фокус ролята на човека като професионалист, въпреки навлизането на изкуствения интелект и технологии“, разказва Мариана Петкова.

„Технологиите са част от ежедневието ни и затова е важно да ги изследваме и наблюдаваме, за да намираме по-ефективни начини да ги имплементираме в работата си, за да сме все по-ефективни“, допълва Иван Янакиев.

На 22 май в сряда в конферентния център Planet Schwarz Tech Theater на бул. „Черни връх 51 и стартира в 16:00 ч. ще се проведе PR фестивалът “PR и технологии: балансът на силите”. Събитието ще бъде открито с интересна тема – първият вече приет от ЕС закон за регулиране на изкуствения интелект. Заедно с представител на ЕС, участвал в изработването на този закон, ще обсъждаме какви са предизвикателствата, регулациите, които поставя пред професионалистите. След което ще представим резултатите от национално потребителско проучване, което изследва доколко потребителите са запознати  с използването на изкуствен интелект. И за или против са срещу неговото навлизане в нашето ежедневие. Програмата ще продължи с два дискусионни панела. В първия ще разберем как технологиите подобряват нашата работа и какви възможности ни предоставят, за да бъдем по-добри. Вторият панел ще насочи вниманието ни върху етичността и рисковете, които крият новите технологии.

„Тази година имаме 15 категории. Новите от тях са свързани точно с тези теми – с човека и с това как бизнесът и компаниите допринасят за обществото и средата, в която живеем. Най-конкурентните категории традиционно са продукти и услуги, както и специалните събития. Но независимо в коя категория кандидатстват проектите, все повече виждаме отпечатъка на комуникациите върху човека. Върху начина, по който се развиваме, върху околната среда“, споделя Иван Янакиев.

„Все повече се говори за комуникациите като инструмент, който е носител на промяната. Голяма част от нашите колеги работят точно в тази посока – за да видят промяната в обществото към по-добро. Повечето проекти са свързани с мисията и визията на съответната компания, което е свързано с ангажиране на служителите и на външните публики за работа към социални и по-добри каузи. Събитията също са се завърнали с пълна сила след COVID.“

„Комуникационната индустрия в България е на световно ниво. Професионалистите в сферата на комуникациите вършат впечатляваща работа. Но използвайки силата на технологиите всеки от нас става все по-добър и ефективен. Награждаването на най-добрите в нашия сектр ще се състои веднага след фестивала от 19.00 ч. Входът е свободен“, поясни Мариана Петкова.

NOVA е медиен партньор на събитието.