Компанията е задължена да иска съгласието на потребителите

Брюксел проправи пътя за тежки финансови санкции срещу Meta, като постанови, че компанията не спазва правилата за използване на лични данни в ЕС за целенасочена реклама.

Meta е задължена да иска съгласието на потребителите преди да комбинира лични данни от различните си услуги за целите на рекламното профилиране, предаде АФП.

За да спази това изискване, американската група е предложила на потребителите на Facebook и Instagram платен абонамент, който им позволява да избегнат насочването на реклами. От друга страна, ако желаят да запазят безплатната услуга, те трябва да се съгласят да предадат данните си.

The #DMA is here to give back 🇪🇺 users the power to decide over their #data#Meta has forced millions of users across EU into a binary choice : “pay or consent”. In our preliminary conclusion this is a breach of the DMA. Today we take an important step to ensure Meta complies. pic.twitter.com/lGXagHuq7J

— Thierry Breton (@ThierryBreton) July 1, 2024

„Meta принуди милиони потребители в ЕС да направят избор: да платят или да се съгласят. Според предварителните ни констатации това е нарушение на Регламента за цифровите услуги (РЦУ)", написа комисарят по цифровите технологии Тиери Бретон в социалната мрежа Х.

Комисията счита, че моделът на Meta не съответства на регламента на ЕС, защото "не позволява на потребителите да упражняват правото си на свободно съгласие за комбиниране на личните им данни" между различните платформи.