От Гаранционния фонд казаха, че са подадени изключително висок брой заявки и е било нужно време за обработка

Проблемите в системата на Гаранционен фонд продължават и в сряда. Зрители на NOVA сигнализират, че все още не могат да сключат застраховка "Гражданска отговорност". Във вторник вечер от Фонда увериха, че проблемът е отстранен.

Проблеми с издаването на полиците по „Гражданска отговорност”

След като четири дни системата на Гаранционния фонд не функционираше поради профилактика, във вторник проблемите на теория бяха отстранени. До следващия ден, когато стана ясно, че има хора, които отново не успяват да сключат застраховка "Гражданска отговорност".

От Гаранционния фонд обясниха, че заради високия брой заявки за сключване на застраховки - 11 500 броя към 11.30 ч. е било необходимо повече време за обработката им. А до обяд са били издадени над 10 000 полици, но само преди два часа получихме пореден сигнал. Собственик на фирма с над 400 автомобила, 20 от които с изтичащи застраховки, не е успял да ги поднови.

От понеделник сутринта до сряда включително Георги Казаков пътува от Самоков до София с надежда да успее да регистрира камиона си. „Седя и чакам, аз не мога и нищо друго да захвана да заработя нещо, каквото и да е. Нищо не мога да направя. Реших да си купя камион, за да работя с него, но не мога да го регистрирам”, заяви шофьорът на камион.

Заради проблемите в системата до обяд Таня Петкова обслужва успешно едва двама от десет клиенти. „Положението е такова, че и ние не знаем какво е. Имаме информация, че работи Гаранционният фонд, но реално прекъсва или не работи. В някои компании успяваме да издадем застраховки, опитах да издам застраховка - не се получи”, обясни служителят във фирма за застраховки Таня Петкова.

Тя допълва, че за седем години подобен проблем не е имало. „Профилактика е имало, обикновено през нощта, както и сега трябваше да има, но такова нещо не се е случвало”, допълни Петкова.

От Гаранционния фонд отбелязаха, че след възстановяване на нормалното функциониране на системата тази сутрин към нея са подадени изключително висок брой заявки. Въпреки това, на места системата продължаваше да не работи.