Съоръжението се нуждае от спешно обновяване, амортизирано е, обясни Драганов

На 10 юли започва основният ремонт на Дунав мост при Русе, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура”. Строителните работи ще се извършват ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието според спецификата на изпълняваните дейности.

"Дунав мост няма да бъде затварян по време на предстоящия основен ремонт", заяви областният управител на Русе Драгомир Драганов, опровергавайки информация от румънски медии.

„Това е невярна информация, няма да бъде затварян мостът. Нещата ще се случват по същия начин както при ремонта на асфалтовата настилка между 10 и 14 юни, т.е. ще се затварят единствено и само определени участъци в едната лента на съоръжението, като леките коли и камиони ще преминават двупосочно в другата лента. Движението ще се регулира от светофарни уредби“, заяви Драганов. 

Румъния разреши пускането на ферибот Русе - Гюргево

По думите му по време на ремонтните дейности между 10 и 14 юни не е имало проблеми с пропускателната способност на моста -  през него са преминавали същия брой леки и товарни автомобили, както преди реконструкцията.

Той алармира, че е наложително ремонтът на Дунав мост да започне веднага, защото съоръжението е крайно амортизирано в българския участък. Според него, ако обновяването започне евентуално през септември тази година ще доведе до удължаване на ремонтните дейности до 2026 г., включително и през летния сезон тогава.

„По-добре е да започнем навреме ремонта, защото през 2026 г. очакваме още по-голям трафик през мостовото съоръжение“, добави областният управител. Според него няма да има толкова големи задръствания, каквито е имало по време на ремонта от румънска страна преди около 10 години.

Ремонтът на "Дунав мост": Колко ще се чака и докога?  

Ремонтът на българския участък на Дунав мост при Русе ще започне от естакадната част на съоръжението, която е в самото начало на конструкцията. Първият участък, по който ще се работи ще е с дължина от около 400 метра и той ще обхваща лентата за влизане в България. Дейностите в този участък ще продължат приблизително пет месеца, като на първо време най-вероятно ще бъдат затворени едва около 200 метра от едната лента. Движението ще се регулира със светофарни уредби, които при необходимост ще бъдат ръчно нагласяни.

За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Трасето на българска територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години – през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост“. Стойността на договора е 44 877 228,68 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл“. Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС, информират от АПИ. 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase