"Имаме нужда от сериозни пари за ремонта на съществуващите магистрали", уточни Шишков

„Проблемът в България с инфраструктурата не е толкова финансирането, колкото липсата на проекти, което беше до преди 7-8 месеца. Бяхме заварили спрени процедури за развитие на част от магистралите за инфраструктурни проекти в България. Вече сме пуснали не само част от АМ „Европа” – отсечката до Калотина. Имаше проблеми от страна на строителя, на държавата, на проектиране и препроектиране, на одобряване на Подробни устройствени планове в този участък. Първият ПУП за този участък е одобрен 2014 г.”. Това заяви регионалният министър Иван Шишков в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS.

Той е оптимист, че дори да не бъде приет бюджет, държавата ще намери начин да инвестира във всички важни инфраструктурни обекти.

Нарушения по договори от ВиК сектора, сезират Европрокуратурата

Друга започната магистрала е Русе-Бяла. Тя е обявена за национален обект, през септември има готовност да започне строителство, което ще продължи 3-4 години, уточни Шишков.

"Имаме нужда от сериозни пари за ремонта на съществуващите магистрали. Част от АМ „Тракия” започва да добива вида на пътя „Чирпан – Стара Загора”, поясни Шишков. По думите му една магистрала вместо да се ремонтира на 12-ата година, започва да се ремонтира на седма, осма година", обясни той.

„Служебният кабинет не е плащал за незаконно строителство за ремонт на пътища. Изплатени са само гласуваните от Народното събрание при предишния редовен кабинет 50%. Ние отказахме да платим на строителите следващите 50% за тези ремонти, които са изпълнени като основни, защото представляват незаконно строителство. Ако се намери механизъм, ще се търси възможност да бъде платено”, обясни Иван Шишков.