Въпреки това, те са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование

15-годишните ученици в България са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование или за заемане на ръководна позиция спрямо връстниците си по света. Това е изводът в доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие за социално-емоционалните умения на подрастващите. Отчетени са и положителни насоки като факта, че българските младежи са удовлетворени от живота си и това, че харесват себе си. Темата в „Социална мрежа” коментираха Стефка Ставрева, координатор „Образование” във Фондация „Лъчезар Цоцорков”, и Яна Алексиева - изпълнителен директор на Асоциация „Родители”.

15-годишните ни ученици са с по-слаби лидерски умения в сравнение с връстниците си

Проучването представя изводи по пет ключови области от социално-емоционалното развитие на учениците. Те са за прогресивност (любознателност, приемане, творчество), отговорност (самоконтрол, упоритост, мотивация), свързаност (социалност, асертивност, енергичност), сътрудничество (емпатия, доверие) и самообладание (устойчивост на стрес, оптимизъм, контрол на емоциите). Те имат директна връзка с академичния и житейския успех на младежите.

Повече гледайте във видеото.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase