Симеон Ананиев има неофициална информация от черните кутии на влака за неговата скорост

Осем пострадали от Хитрино все още са в болницата в Шумен ИЗПЕПЕЛЕНО И В СКРЪБ: Хитрино - 24 часа след инцидента (ВИДЕО) Композицията не е била претоварена, смятат от НКЖИ Как мина нощта за хората от Хитрино? Започна операцията по източване на цистерните от влака в Хитрино

“Не може от една грешка да се получи това, което стана. Трябва да са две, дори три грешки да се натрупат и тогава следва произшествие”. Това каза в “Събуди се” Симеон Ананиев, председател в оставка на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

“Железницата като организация и като работа се намира още в миналия век – и като превенция, и като начин на тестване на системата. Изоставаме 30-40 години”, добави той.

“Имам неофициална информация от разшифровката на черните кутии на влака, че скоростта е била до 80км/ч, което е повече от допустимото в случая”, каза Ананиев.

Според него е възможно да има грешки и при сигнализацията или птк в железопътната инфраструктура. “Трябва да се види какви са вагоните, те са румънски, но трябва да е ясно минали ли са всички проверки. Може да е блокирал вагон, може да е блокирала спирачната система”, предполага Ананиев.

По думите му едва ли композциите са били претоварени.

“Получавал съм сигнали за нелицензирани локомотиви, които се движат, вземат цистерни и се движат. Имал съм случай в гара в Горна Оряховица – в един състав на влака има машини за обработка на пътя, които се возят нелегално”, призна Ананиев.

В случая той се съмнява, че е възможно да има вагон без документ или да не се спазят изискванията за безопасност.