За нас

Нова телевизия е създадена през 1994 година и започва излъчване като телевизия в София и региона. На 18.07.2003 г. Нова получава лиценз за национално ефирно разпространение на своята програма и става втората частна национална телевизонна медия у нас. През октомври 2008 г. Нова телевизия става част от шведската медийна група MTG.

В програмната схема на Нова телевизия залягат високо рейтингови авторски предавания, хитови сериали и програми, чиито жанрове обхващат целия зрителски спектър - новини, публицистика, спорт, култура, семейни и детски предавания.

Нова телевизия е пионер в реализирането на високобюджетни формати в България. Играта "Стани Богат" е най-успешната телевизионна игра в българския ефир, а BIG Brother е първото реалити предаване, реализирано у нас. Медията постави началото и на заснемането на български сериали с продукциите „Хотел България" и „Забранена любов". Част от разнообразното портфолио на Нова телевизия са уникални формати като „Островът на изкушенията", „Пълна промяна", „Страх", както и едни от най-касовите холивудски филми и сериали.

Висококачествените новини и публицистика на Нова телевизия са се превърнали в нейна запазена марка. Обективност и запомнящо се журналистическо присъствие, традиции и нови технологии, адекватен баланс в отразяването на вътрешни и външни новини, официални събития и човешки истории, анализи, разследвания, както и свободно изразяване на различни мнения и достъп на гражданите до ефир - са сред отличителните черти на новините и публицистиката на Нова.

Нова телевизия е популярна със социалната си ангажираност и с подкрепата си на различни общественозначими проекти . Само в играта "Стани богат" са събрани над 1 000 000 лева за подпомагане на различни благотворителни каузи, а в реализирания за първи път в България благотворителен сезон на реалити предаването VIP Brother, както и поредицата от концерти „За децата на България" и благотворителните издания на „Стани богат" само за три месеца бяха събрани 2 516 125 лева.

Основна целева аудитория на канала са жени на възраст 18-49 години. Изследванията на аудиторията в страната показват постоянно нарастващ пазарен дял на Нова, като демографските извадки сочат че Нова телевизия е предпочитана от младите, социално активни и високообразовани хора.