Това е каузата на RockSchool – финалисти в петото издание на инициативата
Боян Симеонов и Васил Спасов говорят за музиката като извор на вдъхновение и нов живот. Двамата са финалисти в тазгодишното издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация Reach for change - ПРОМЯНАТА. Проектът им RockSchool "Виждам чрез музика" цели създаването програма за музикално обучение на деца с нарушено зрение, защото според тях музиката е универсален език и всички ние виждаме чрез нея.
Двамата мечтаят и децата със зрителни проблеми да засвирят на китара като тях, да учат пиано и барабани или музикално продуциране. Вдъхновява ги Петра - първата незряща ученичка в училището им. Именно заради нея и още един незрящ ученик Боян и Васил се впускат в предизвикателството ПРОМЯНАТА с проекта си "Виждам чрез музика". Мечтаят за музикален кабинет и уроци подходящи за незрящи деца. Искат да създадат и стипендиантски фонд за тези деца, които нямат възможност да заплатят уроците си по пеене или свирене.
"Те не виждат, но усещат музиката. Могат да усещат инструментите и буквално виждат чрез музика, това е техният начин да кажат нещо на света и на хората около тях. Абсолютно е възможно незрящи деца да се научат да свирят на инструмент. Много от тях не подозират, че могат да учат музика... никой не им казва, че могат" - споделя Боян.
Боян има разнообразен опит в сферата на мениджмънта и предприемачеството. От две години е управител на RockSchool, а освен това е съосновател на още няколко музикални и медийни проекти в България и чужбина. Васил пък е един от първите ученици по електрическа китара в RockSchool – започва да взема уроци преди осем години, а днес е концертиращ музикант и преподавател в RockSchool. Изучавал е звукозапис и тон режисура в Англия, където започва да се занимава и с продуцентство.
Целта на RockSchool не е да направят незрящите деца и младежи професионални музиканти, а да им предоставят достъп по образование и общност, които им дават самочувствие, помагат им да се развият като личности и им носят радост. В същото време чрез позитивния пример искат да променят и възприятията на обществото, така че на децата и младежите с различни възможности повече да не се поставя етикета „неможещи“.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за пета поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 80 000 деца и младежи от цялата страна.