Ограниченията за придвижването им в петък и неделя отпадат, въпреки интензивния трафик през лятото

Връщат тировете на магистралите в почивните дни. Ограниченията за придвижването им в петък и неделя отпадат, въпреки интензивния трафик през лятото. 
 
От началото на юни отпадна и ограничението за придвижването на камионите в жегите. Очакванията са всичко това да доведе до нови тапи и опасни ситуации на пътя.
 
Краят на работната седмица е начало на голямото пътуване. Особено през летните месеци. А в морето от автомобили по магистралите отново се включват тировете. Дори и в най-натоварените часове. 
 
„Това е възможно най-безопасната инфраструктура. Там нямаме конфликти между товарни и леки автомобили”, заяви инж. Георги Златев от Агенция „Пътна инфраструктура”.
 
Не и според шофьорите.
 
„Тирове много, сблъсквания, изнервят се хората. Големи разстояния, големи скорости”, заявява Севдалин Георгиев.
 
 
Изпреварвайки тир, ако не се съобразиш с видимостта, която имаш, това най-често завършва фатално, тъй като няма достатъчно време за прибиране в собствената лента”, обясни Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи. 
 
За Иван обаче всяко забавяне на пътя означава загуби.
 
„ Ако се забави пратката и срок-доставка се плаща от превозвача”, обясни Иван Тодоров.
 
И неудобство.
 
„Да забранят да се движим, но няма къде да паркираме. Заставаш на 40 градуса жега – това е нечовешко”, смята Иван. 
 
Затова е доволен, че повече няма да го отбиват на пътя при курс.
 
„Колите повече пречат отколкото камионите – изпреварват неправилно”, коментира Иван. 
 
В контрола по магистралите ще се включат и катаджии. За да не се стига до инциденти, знаци ще забраняват на тировете да изпреварват колите по магистралите.
 
Същевременно депутатите ще изискат анализ на трафика и нови ограничения.
 
„От една страна имаме бизнесът, който иска да използва тази инфраструктура, но от друга страна – ако рязко скочат пътните инциденти, аз мисля, че няма да си заслужава”, коментира Настимир Ананиев от Реформаторския блок.
 
Шофьорите очакват и нови тапи по магистралите.
 
„Не мога да кажа, че в периода юли-август имаме изключително претоварване на магистралните участъци”, коментира инж. Георги Златев.
 
Все пак в петък и в неделя по някои от най-рисковете трасета – 5 първокласни пътища - тировете ще се отбиват в час пик.