Темата коментира председателят на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев
„През май месец в Столична община на Консултативен съвет по пътна безопасност беше представен проект на „Зелена София”, с който ще се стимулира използването на тротинетки в столицата. От Института излязохме със становище, че не би следвало да се стимулира използването на тротинетки, докато не се създаде регламент. Столична община счита, че това е проблем на национално ниво и топката се прехвърли към Държавната агенция по пътна безопасност”. Това каза в ефира на „Плюс-Минус. Коментарът след новините” председателят на УС на Института за пътна безопасност за това как трябва да се ползват тротинетките.
Според него използването на каски, светлоотразители и шофьорски книжки не е част от регламента. „МВР започна да пише актове на тези, които карат тротинетки, че не са регистрирани. Те не могат да ползват пътната мрежа без регистрация. Изведнъж МВР обаче спря да прави това нещо и се вдигна шум. Истината е, че сме попаднали в голям абсурд и се вижда защо има толкова жертви по пътищата”, каза още Милчев.
МВР: Електрическа тротинетка само с каска и шофьорска книжка
Той обясни, че има няколко подхода за регламента. „В Европейския съюз тротинетките са навлезли от преди 2-3 години, но нямат изискване за каски. Различните страни са уредили горе-долу, но в Германия иска регистрация на тези тротинетки. Те създават национално законодателство в началото на тази година и излиза, че нашите институции се оправдават с това, че в Европа 2 години е нямало регламент”, заяви председателят на УС на Института за пътна безопасност.
Повече по темата гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.