За да се полюбувате на возилото е необходимо да го регистрирате като трактор, който, обаче се ползва само на нивата
Ако мислите, че шофирането на АТВ в България повишава адреналина, само опитайте да го регистрирате или да минете на технически преглед. Христо Калоферов разказва за неволите на един собственик на такава четириколка и взаимоотношенията му с три министерства.
Александър Бъчваров си купил АТВ и го регистрирал в КАТ. Две години по-късно дошло време за технически преглед. Оказало се, че и самите ведомства не знаят каква е процедурата за този тип четириколка и го препратили в ДАИ, а от там пък в министерството на земеделието.
От МВР коментираха, че щом АТВ-то има регистрационен номер, значи може да се движи по пътищата. За да се движи по пътищата обаче е необходим документ за годишен технически преглед. От Министерството на транспорта отговориха, че специалните пунктове за издаване на разрешително са шест за цялата страна, като пет от тях се оказаха в София и един в Ямбол.
Ще успеете да се повозите, само ако сте имали късмета да си купите АТВ с мощност под 20 конски сили или до 15 киловата. Ако е по-мощно, трябва да отидете в Министерството на земеделието, където да го регистрирате като трактор. За да стане това обаче трябва да си набавим някои аксесоари като теглич за плуг, ремаркета, пръскачки, сонди.
Дори и да си сложите теглич за плуг и да регистрирате мощното АТВ, като трактор се оказва, че техниката, която е регистрирана по Закона за регистрация и контрол на земеделска и горска техника се ползва само по изключение на пътищата. Тоест върху асфалта можем да караме само от вкъщи до нивата и обратно.
Репортер: Христо Калоферов
Гледайте цялата централна емисия на Новините на Нова на сайта на Nova Play.