Водачите се оплакват, че не спазват сроковете си, от КАТ ще отнемат вече книжки...

Шофьорите на тирове масово нарушават забраната да не се движат в жегите по магистралите и главните пътища. При високи температури тежките камиони деформират асфалта.

 

Българските и турските водачи, които основно не спазват ограничението, възразяват срещу принудителното спиране, защото за всяко закъснение плащали огромни неустойки. Фирмите в транспортния бранш също протестират, защото трупат загуби.

 

Пътят Пловдив - Свиленград е  част от международното трасе от Турция за Западна Европа. От тук минават и най-много тирове. Въпреки ограничението в жегите и засиленото полицейско присъствие, 20-тоните камиони рядко отбиват до спадането на температурите.

 

Всички шофьори бързат, защото имат срокове, в които трябва да доставят определени стоки. Ако закъснеят, те трябва да платят глобите от собствения си джоб.

 

Българските превозвачи също негодуват, защото плащат над 1000 лева годишна винетка. Илиян  Филипов е собственик на голяма транспортна фирма. Той коментира, че никъде в целия Европейски съюз няма подобна топлинна забрана за движението, каквато има  в България.

 

Крайпътните заведения също трупат загуби. Заради забраната шофьорите предпочитат да бързат към границата, вместо да спират по паркингите.

 

Спирането на камиони е с цел да не се образуват коловози в асфалта, обясняват от КАТ. От там обясняват, че когато температурата на въздуха е 35 градуса, то тази на асфалта достига до 50 градуса, което спомага за по-бързото износване и деформирането на износоустойчивия пласт на асфалта.

 

Тираджиите не се стряскат от глобата, защото тя е само 30 лева. За това полицаите ще налагат и още една санкция - отнемане на книжката от един до шест месеца.

 

Репортер:  Благой Бекриев

 

Гледайте целата централна емисия на Новините на Нова на сайта на Nova Play.