Ако бъдем измамени, единственият вариант да върнем парите си е да се обърнем към съда...

В разгара на лятото много отпускари сигнализираха до Новините на Нова за измами с ваучери за почивки и забавления. Да възстановим парите, ако сме дали, а не сме получи услугата, обаче се оказа доста сложно.

 

Единственият начин за Зорница и за всички нас, купили ваучери за нещо, което не сме получили, е да съдим търговеца. В нейния случай за 590 лева и лихвите по несъстоял се развлекателен полет.

 

Друг зрител на Нова ТВ се оплаква, че е дал 160 лева за почивка, която била при условия, твърде различни от рекламираните. И двамата са сезирали Комисията за защита на потребителите. Оказва се обаче, че когато не сме ползвали услугата, не можем да правим рекламация и да разчитаме на компенсация.

 

В такъв случай само съдът е компетентен да реши кой е крив и кой е прав и кой какво трябва да изпълни съответно.

 

Иначе по жалбите ни комисията ще проверява за нелоялна търговска практика по цялата верига - от този, който ни е продал услугата, до този, който трябва да ни я предостави. Много от случаите приключват с наказани търговци. За нас, потребителите, обаче остават разочарованието, изгубените нерви и неясната перспектива да си търсим парите в съда.

 

Ако присъдата бъде в наша полза, би трябвало ответникът да заплати всички разходи. Въпросът е дотогава, когато всички тези разходи са за наша сметка.

 

Не е ясно и какво ще реши съдът, коментираха юристите на Комисията за защита на потребителите. Техният съвет е да не се доверяваме само на информацията от офертите, а да сравняваме и през други канали.

 

Зорница твърди, че се е доверила на реномирана фирма. Следващият път предпочита да си плати на място и след като е сигурна за какво.

 

Репортер: Рада Богданова