Финалът на ВИП Брадър 2012 събра два пъти повече аудитория от основния си конкурент. Снимка: Нова ТВ
Нова ТВ категорично бе най-гледаният канал в първия ден от уикенда
Изминалата събота, 17 ноември, безспорно мина под знака на големия финал на VIP Brother 2012. Освен че Орлин Павлов стана любимата звезда на България, Нова ТВ категорично бе и най-гледаният канал в първия ден от уикенда. Макар пийпълметричните данни на GARB постоянно да подценяват резултатите на Нова ТВ, според тях медията постигна рекордни резултати в първия ден от уикенда – средно за целия съботен ден Нова ТВ превъзхожда всички национални телевизии.
Голямото събитие на деня – финалният епизод на VIP Brother 2012, е събрало два пъти повече аудитория от основния си конкурент през 4-те часа, в които зрителите определяха победителя във формата. Кулминацията, разбира се, настъпва минути преди да бъде обявено името му – зрителите, които са гледали Нова ТВ, са 2/3 от всички, които са гледали телевизия в този момент. По този начин основният конкурент остава с 8 пъти по-нисък пазарен дял. Сборният пазарен дял на другите две национални телевизии e 20 пъти по-нисък от този на Нова ТВ.
Финалът на VIP Brother 2012 е безпрецедентен и с рейтинга, който реализира – той е по-висок от финалите на последните два сезона на шоуто (целева група 18-49). Освен категоричния успех на финала на риалити шоуто, водещата позиция на Нова ТВ през съботния ден се утвърждава и от предавания като „Карбовски Директно”, „Отечествен фронт” и „Горещо”, които отново събират по-голямата част от българските зрители.
Освен за Нова ТВ, сезонът продължава да бъде изключително успешен и за останалите канали от групата – Диема, Диема Фемили, КиноНова и Нова Спорт, които традиционно привличат повече зрители от нишовите канали на основния конкурент.