Френски учени са открили начин да защитят организма от тежките форми на грип, съобщават научни издания.

Изследователите използват молекула, която въздейства не върху вируса, а върху имунната система на заразените.

Грипът поразява милиони души по света всяка година, отчитат епидемиолози. Птичият, свинският и дори обикновеният сезонен щам причиняват стотици хиляди смъртни случаи.

Френски учени решават да проучат действието именно най-опасните грипни вируси върху клетките. Изследователите използват свойствата на специфичен клетъчен рецептор и откриват, че организмът може не само да спре развитието на опасните грипове, но и да оздравее напълно. Необходима е само съответната молекула, която да влияе на рецептора.

Грипните щамове постоянно мутират и развиват устойчивост към медикаменти. Затова противовирусните препарати не винаги успяват да се справят със заразата.

Новата молекула обаче не крие подобни рискове. Причината е, че тя не атакува вируса, а използва възможностите на заразения организъм. Учените са доказали теорията си с изпитания върху мишки. В момента се провеждат и тестове с хора. Откритието може да се използва за създаването на лекарства с гарантирана ефикасност срещу грипа, предвиждат специалистите.