С помощта на музика, песни и танци учениците запомнят по-лесно чужди думи и фрази

В часовете, провеждани по метода на сугестопедията, човек може да запомни десетки думи за един ден, докато просто си отпочива под звуците на класическа музика.


Запаметяването става на базата на внушението. Неусетно, с помощта на музика, песни, танци и игри учениците запомнят думи и фрази, които след време изникват в съзнанието им.


„Създава се ефект на концентративна психорелаксация, което значи, че съзнанието е будно и в същото време се излива страшно много материал, но хората не се уморяват. Има дори ефект на релаксация”, твърди Галина Спасова, която преподава чужди езици чрез този метод.


Тя твърди, че изследванията показват три до пет пъти по-бъзро запомнен по-голям материал, и то безболезнено и с по-дълготрайни знания. Знанията остават доста дълго време на пасивно ниво. Те се активират, но във времето не изчезват.


Методът е създаден през 1966 г., когато непознат за света български психотерапевт прави невиждан дотогава експеримент – прочита 1000 френски думи на 15 студенти от Софийския университет с три различни интонации на гласа.


Само за един ден се оказва, че те запомнят 98% от тях. Ученият е д-р Георги Лозанов, а методът му на обучение по чужди езици – сугестопедия.


Въпреки значимостта на откритието, в България то е забравено. Днес, 30 години по-късно, негови ученици все пак преподават чужди езици чрез сугестопедия.


Повече по темата може да гледате във видеото.