Основният проблем за нормалната работа остават забавените плащания за строителството

Довършването на последната отсечка от автомагистрала „Тракия” реално може да стане през месеците юли – август. Така строителите на трасето оспориха заявеното от вече бившия министър на регионалното развитие Лиляна Павлова спазване на договорения срок до края на месец май. 

 

Основният проблем за нормалната работа в участъка от Зимница до Карнобат остават забавените плащания за извършеното строителство до момента. След договорената кредитна линия някои от фирмите подновиха работа по трасето, други все още чакат. 


На Курти Тодоров и неговите работници не е плащано от март миналата година, по фактури фирмата на Ахмед Даил има да получава близо 150 хиляди лева


„Чакаме да се обадят и да ни платят, преди всичко да платят, да вземем парите и ще работим, засега не е направено, само обещават – другата седмица, до края на седмицата, тази седмица пак казват – ще има движение, но няма нищо”, обяснява Курти Тодоров. 


„До този момент няма никакъв контакт, няма никакво взаимодействие с въпросните структури, нещата се прехвърлят и разтлачват във времето, дават се стандартни отговори, другата седмица, другата седмица, кога ще е тази друга седмица, никой не може да каже”, допълва от своя страна Айдън Даил. 


31-ви май е крайният срок за изграждане на ЛОТ 4 от магистрала „Тракия”. Това може да стане, само ако хората работят на няколко смени и при благоприятни метеорологични условия. 


„Въпрос на мобилизация, да не забравяме, че от анексирането на този договор сме имали доста мокри, влажни и неподходящи за работа на определените дейности време, имаме извадени прогнозни от метеорология резултати, в които не сме могли да работим ефективно, но мисля че срокът реалистично би могъл да се спази, стига да нямаме дъждовни дни, които да предстоят”, обясни Иван Иванов, представляващ изпълнителя. 


От своя страна Лазар Лазаров от Агенция „Пътна инфраструктура” обясни: „Надявам се наистина с обезпечаването на оборотните средства, да се влезе и да се направи организация, която е като за пусков обект и то за датата 30 май. Да се мине поне на двусменен режим на работа минимум, а в по-доброто време и на трисменен, за да може да се използва пълноценно хубавото време. Все пак пролетта е непредвидима, нямам идея колко дни ще бъдат дъждовни, а асфалт по време на дъжд няма как да се полага”, категоричен е Лазаров. 


Въпреки обещанията за хубаво време строителите остават песимисти за крайните срокове.

 

Повече по темата гледайте във видеото. 


Репортер: Валентин Иванов