Юрист съветва да търсим правата си, каквото и да става

След голямата авария преди дни в София, клиенти на ЧЕЗ продължават да подават жалби за нанесени щети. 

  

Екип на Нова провери при какви обстоятелства можем да потърсим компенсация от енергото, какво пише в общите условия на договора ни с ЧЕЗ и как юристи преценяват шансовете ни за успех в спор с енергото.

 

Адвокат Пламен Паунов съветва да търсим правата си, каквото и да става. Разковничето обаче се крие в дребния шрифт - или общите условия към договора с ЧЕЗ, които можем да намерим на сайта на енергото. 

  

„За съжаление, тези общи условия, специално на нас, гражданите, не дават някаква свобода”, обясни юристът. 

 

Ако решим, че сме пострадали по вина на енергото, трябва в срок от три дни да подадем жалба. В рамките на 24 часа, те трябва да изпратят екип на оглед. След това страните трябва доброволно да уредят нещата помежду си. 

 

„Когато те не постигнат съгласие в спора, той може да се отнесе до съответния съд”, обясни адвокатът. 

 

Крие ли се обаче препъникамък именно в дребния шрифт? 

 

„Мога само да кажа, че в 12 точки са изброени условия, при които ЧЕЗ Електро България не би могла да носи отговорност. При всички положения, каквото и да стане, продавачът се позовава на тях и това би възпрепятствало едно благоприятно за гражданите решаване на спора”, смята Пламен Паунов. 

 

Там наред със случаите на повреда поради война, природни бедствия и терористични актове има и точка, че дружеството не може да носи отговорност и при възникване или предотвратяване на авария. 

 

Повече по темата гледайте във видеото