Причината за забавеното движение е реконструкцията на контролния пункт

Дни наред колони от товарни автомобили задръстват пътя преди граничния пункт с Турция „Капитан Андреево”. Този път причината не е протест, а ремонт на пункта.

 

Към момента опашката е около 10 километра. Тя започна да се трупа в петък заради продължаващия ремонт. Той започна през ноември 2012-та година и трябваше вече да е завършил. На няколко пъти проблеми спъваха работата на строителите, а последно срокът е удължен до юли.


Самият ремонт всъщност е мащабна реконструкция, след която пунктът трябва да придобие европейски вид, а капацитетът му да бъде увеличен двойно. Как се стигна до проблема с опашките този път?


Заради реконструкцията на „Капитан Андреево”, в края на миналата седмица всички трасета за влизащи товарни автомобили са били затворени, а платната на изход е трябвало да поемат целия трафик в двете посоки, който е около 400 камиона на смяна.


Заради забавянето през уикенда, когато движението традиционно е по-засилено, започнаха да се трупат опашки, които снощи стигнаха над 15 километра.


Заради проблемите по спешност е постигната договорка строителите да затварят платната поетапно, а не на куп. Така капацитетът на обработка е възстановен, но за сметка на шофьорите, на които се налага да обикалят стотици метри.


Засега крайният срок за завършване на реконструкцията на най-големия ни сухопътен пункт е това лято.


„След ремонта се очаква да бъдат отворени 8 ленти на входящи товарни автомобили, където да бъде обработвана информацията от стъпването на кантара, митническия контрол и преминаването”, обяснява Валери Стайков, временен началник на митница Свиленград.


След реконструкцията капацитетът на „Капитан Андреево” трябва да се увеличи двойно и традиционните опашки от тирове да изчезнат. Шофьорите обаче не са оптимисти.


Повече по темата гледайте във видеото.

 

Репортер: Димитър Иванов