Експертите са категорични, че машината е сред най-сигурните в света

Спекулациите около мистериозно изчезналия малайзийски самолет продължават, след като пети ден от екипажа и машината няма и следа. Командващият малайзийските военновъздушни сили отрече новината на деня за редица световни медии, че военен радар за последно е засякъл машината над проливът Малака, на стотици километри от зоната на търсене.

 

Хипотезите за изчезването на самолета са много. Това, което експертите са категорични, е че „Боинг” 777 е един от най-сигурните съвременни самолети. Той е и най-големият двумоторен пътнически самолет в света. Освен това е най-продаваният модел на компанията. Във въздуха е от 19 години. Напълно компютъризираната машина се смята за  най-сигурната в света. Това потвърждава и действащия пилот, летял на „Боинг” 767 капитан Орлин Делчев.

 

„Когато попитат някой какво се вижда с просто човешко око от космоса, те казват - заводите на „Боинг” и Китайската стена. Така че „Боинг” е титан в авиационното строене с много сигурни самолети, с много голяма история”, коментира той.

 

777 е конструиран е така, че притежава всички системи за сигурност и евакуация, разработени след най-големите самолетни катастрофи през последните 50 години.

 

„Вероятността да се случи нещо поради техническа грешка е сведено до минимум. Изследванията показват, че 80% от катастрофите са причинени от човешка грешка. 20 процента - техническа грешка, метеорологични условия”, категоричен е капитан Делчев.

 

От създаването си, „Боинг” 777 е претърпял само 10 леки инцидента, включително 3 отвличания. Единственият случай на загинали пътници са 2-те жертви от катастрофа по време на кацане в Сан Франциско. От разследването става ясно, че една от жертвите е загинала под гумите на спасителните коли.

 

Остава необяснимо как полет MH370 изведнъж спира да излъчва сигнали. Всички черни кутии предават  поне 30 дни. И въпреки това черната кутия от този инцидент все още не е засечена.

 

Дори и при тежката катастрофа отпреди няколко години - на полет 447 от Рио де Жанейро до Париж, самолетът продължаваше да предава данни до потъването си във водата. В авиацията за момента този случай няма аналог в света.

 

Всичко по темата гледайте във видеото.