Гръцките власти изискват от българските шофьори големия талон на превозното средство

Солени глоби очакват българските превозвачи, които пътуват за Гърция или само минават през страната. Затова ни сигнализираха наши зрители. Причината е че гръцките власти изискват от българските шофьори наличието на големия талон на превозното средство. Когато обаче то е купено на изплащане, талонът се намира в лизингодателя и няма как да бъде представен. По темата работиха Мария Димитрова и Екатерина Николова.


От няколко години гръцките власти често изискват при проверка на българските товарни автомобили наличието на голям талон. Често обаче тировете са купени на лизинг, а шофьорите притежават само копие на големия талон. То обаче не се признава от гръцките власти. С този казус се е сблъскал един от шофьорите на росен калпачки.


„Търсят документи комплект, търсят големи талони, след като ги няма, взимат талоните на колата, свалят номера и няма движение. - Колко е глобата? - В нашия случай беше 9 221 евро. Толкова ни струват и камионите, някои от тях, защото са стари”, обяснява Росен Калпачки, управител на транспортна фирма в Благоевград.


Оплаквания от клиенти през последните седмици заливат и Борислав Тодоров – представител на лизингова компания.


Проблемите са само за товарни камиони регистрирани в България, Германия, Унгария, Румъния... Колегите ми казаха, че такъв проблем нямат и техните транспортни фирми возят за Гърция и не им се изисква нищо повече от малкия талон”, твръди Борислав Тодоров.


На практика обаче големият талон представлява документ за собственост. Тоест няма как да бъде даден преди да бъде изплатено превозното средство.


„Получава се един вид параграф 22, защото аз с този талон - големия мога да продам камиона, а камионът има основен залог. Значи, ако тези талони са в мен и аз съм некоректен, мога да злоупотребя”, пояснява Росен Калпачки, управител на транспортна фирма.


От информация на сайта на Българската автомобилна администрация става ясно, че запитване от наша страна вече е имало. В отговор е обяснено, че при крайпътни проверки в Гръция и позовавайки се на европейска директива, може да се изисква големия талон.  


„Решението е Министерство на транспорта чрез Министервто на външните работи да подадат съответната нова папка, в която да липсват тези големи талони, за да може да се работи нормално и без страх”, твърди още Росен Калпачки.


Така, докато казусът не бъде решен, превозвачите са застрашени от солени глоби.


Повече по темата гледайте във видеото.


Репортери: Мария Димитрова и Екатерина Николова