Коментар на Нова Броудкастинг Груп по казуса

Във връзка с разпространената вчера информация към медиите от страна на bTV Media Group, бихме искали да направим следния коментар:

 

Използваните данни за аудиторията на повторението на сериал, излъчен в часовия интервал 22:33-00:34 на 7 юли от 23:33 часа по bTV Cinema, са на база част от телевизионната аудитория, с дефиниция  „ТГ: Големи градове 18/34”, което представлява около 8% от цялото население на страната. В пийпълметричния панел на GARB, от който са взети въпросните данни, тази група се представлява от пропорционален брой участници, който наброява около 170 човека (те формират 100% от групата).

 

Отчетеният среден рейтинг за сериала в тази целева група е 4.2%, като зад този процент реално стои зрителското поведение на точно 4 човека от панела на GARB. При подобна извадка всеки може да направи сметка за размера на статистическата грешка и тежестта на изложените твърдения.

 

При нормални условия, рейтинг от 4.2% би означавал, че имаме поне 7 човека от панела, които са гледали (поне за кратко). Тук обаче има общо 4 (като един от тях е гледал само 1 минута от сериала), което означава, че при притеглянето на данните, гледането на всеки един от тях е зачетено като гледане не на един, а на няколко члена на панела. Това поставя още един съществен въпрос, а именно за качеството на извадката и достоверността на данните от посочената пийпълметрична агенция.

 

В Нова Броудкастинг Груп вярваме, че конкуренцията води до положително развитие на участниците в телевизионния пазар, което е от полза за всички зрители. За да се избегнат обаче всякакви съмнения за тенденциозно и манипулативно цитиране на данни, ние, като най-голямата медийна група в България, бихме искали да призовем за спазване на утвърдените правила и норми при използване на пийпълметрична информация.