Двамата машинисти не са допуснали грешка, а са получили неточна команда от сигнализиращите устройства

 

Още по темата

Нова версия за дерайлиралия влак край гара Калояновец. Двамата машинисти не са допуснали грешка, а са получили неточна команда от сигнализиращите устройства в района. Това твърдят колегите им от локомотивното депо в Пловдив. Според тях инцидентът се дължи на неработещата автоматична сигнализация, която е объркала машинистите и заявиха, че започват собствено разследване за точните причини, довели до тежкия инцидент.

 

Автоматичната локомотивна сигнализация по железопътното трасе Пловдив - Стара Загора е модернизирана през 2000 година. И въпреки че са похарчени милиони за нея, от няколко години тя не работи, твърдят машинистите, които всеки ден минават през участъка.

 

Ако в събота по обед системата е действала, скоростта на влака веднага е щяла да бъде намалена от 100 на 40 километра в час.

 

Проблем е имало и в сигнализацията, която е подала грешен сигнал към машинистите. Светлинният сигнал е бил за скорост 100 километра за прав път, а изведнъж влакът се отклонява от стрелка, при която преминаването трябва да е 40 километра.

 

Засега версията умора на машинистите е отхвърлена. Въпреки че и двамата имат над 50 часа извънреден труд, са били достатъчно отпочинали за път. Вторият машинист Христо Тиляшев заяви за Нова телевизия, че е спазил всички изисквания при управлението на влака, но все още е в психически шок и се въздържа от друг коментар. Той е започнал работа в Локомотивното депо в Пловдив преди две седмици. Преди това е управлявал товарни влакове. 

 

Колегите на загиналия машинист Венко Тодовор събират средства, за да подпомогнат семейството му. Той остави две деца - на 8 и 5-годишна възраст.

 

Репортер: Благой Бекриев