"Наследявам две неработещи министерства", каза министър Павлова
"Наследявам две неработещи министерства. Целият инвестиционен процес е блокиран – не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, заяви в „Здравей, България” регионалният министър Лиляна Павлова.
Относно строежа на магистрала "Хемус", тя обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансиран с пари от европейските фондове.
"Към днешна дата могат да се проведат процедури за строителство на едва 60 км от "Хемус”. Това е участъкът от Ябланица до разклона Плевен - Ловеч. Всичко останало трябва да бъде проектирано. За всички тези 300 км, които трябва да се построят, са нужни процедури по отчуждения. Ако не се промени законът, това може да отнеме 20 години. Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни министър Павлова.
Тя поясни, че фокусът на поетото от нея ведомство няма да е само върху магистралите: "Като цяло имаме широк спектър от дейности, по които ще работим”, допълни Лиляна Павлова.
На въпрос ще има ли тол такса за магистрала "Хемус”, тя коментира, че засега не се предвижда.
"Няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни”, допълни министър Павлова.
"Напред в годините предвиждаме да променим винетките и те станат електронни, да въведем GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, обясни регионалният министър.
"Относно магистрала "Струма" се предвижда изграждането на 13-километров тунел. Работи се за това да се направи детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.
"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.