Близо 79 млн. лв. е стойността на инвестиционната програма на дружеството

Близо 79 милиона лева е общата стойност на инвестиционната програма на "Топлофикация София”, заложена в бизнес плана на компанията за 2015 г. От тях 39,5 милиона лева ще бъдат вложени в техническо обновяване на топлоизточниците, а близо 33 милиона лева са отделени за  рехабилитация на топлопреносната мрежа в столицата, част от която е подмяната на 37 км тръби.

 

Като част от политиката за финансово оздравяване на компанията ще продължат и усилията за подобряване на събираемостта, като се очаква през 2015 г. тя да се увеличи с 20% на годишна база. Основен фокус продължават да бъдат бонус програмите за лоялни клиенти, които дават възможност за 3% отстъпка при заплащане на сметките навреме и 50% отстъпка от една месечна сметка за всички, които преминат към заплащане на равни месечни вноски. В бизнес плана за 2015 г. са заложени 10 пъти повече средства за бонуси за лоялните клиенти в сравнение с предходната година.

 

Към момента около 74,5% от клиентите са без задължения или дължат до 2 сметки. Постигнат е рекорден дял от 85% на потребителите с до 6 неплатени сметки, което се счита за ниско рисково заради съществуващата практика задълженията да се заплащат в края на отоплителния сезон. 

 

Основни приоритети в работата за 2015 година са пускането в постоянна експлоатация на новия турбогенератор в ТЕЦ "София", който ще подобри ефективността на централата с около 7%. Новото съоръжение е готово, като минава през серия от задължителни тестове и изпитания. 

 

Предстои и каскадното присъединяване на още един турбогенератор, което също ще доведе до оптимизации. Във временните отоплителни централи в кварталите ще бъдат направени подобрения, които да позволят използването на димните газове за производство на енергия и да повишат производителността с около 12%. Продължава и работата по приоритетния проект за изграждането на специална инсталация, която да работи с RDF гориво от битовите отпадъци в столицата.

 

В периода 2010-2014 г. компанията отчита тенденция за намаляване на производството на топлинна енергия заради нетипично топлото време и намалената консумация предвид прилаганите от клиентите мерки за енергийна ефективност. По тази причина в бизнес плана за 2015 г. са заложени сравнително ниски нива за увеличение на производството и продажбите на топлинна и електроенергия в сравнение с последните няколко години.  Това следва да доведе до 6% увеличение на приходите на компанията. В същото време се планира намаляване на производствените разходи, благодарение на технологични обновления, контрол и оптимизации.