Столичната пътна полиция затяга контрола

 

Войната на пътя продължава. Само днес тежки катастрофи взеха нови четири жертви, а други двама загинаха през нощта. Именно затова пътните полицаи затягат контрола. От утре в контрола на пътя се включват допълнителни екипи на „Пътна полиция”. 

 

"Проверките ще бъдат насочени към водачите на автомобили, които карат с превишена скорост, отнемат предимството на пешеходци, ще се проверяват и  самите пешеходци, които пресичат неправилно”, обясни Николай Крушарски от столичната „Пътна полиция”.

 

"За последните 15 часа има четири тежки инцидента в София, двама души са загинали, а пет са пострадали. Едната от жертвите е възрастен пешеходец, а другата е лице, което е катастрофирало”, поясни Крушарски. 

Още по темата

 

Той посъветва шофьорите да се съобразяват с пътната обстановка, да намалят скоростта, както и да спазват дистанция при движение.

 

Както вече стана ясно, от март в битката с бясното каране по пътищата се включват отново глобите от мобилните камери. За всяка проверка за висока скорост вече ще ни информира нов знак на пътя. Той ще предупреждава шофьорите да намалят скоростта, тъй като попадат в зона на видеонаблюдение.

 

Досега всеки фиш за превишена скорост, издаден от радарите в патрулките, оставаше съмнения в шофьорите. Заради тези съмнения съдът спря фишовете от мобилните камери. Равносметката – тежките катастрофи и жертвите растат, а наказаните на пътя намаляват. Затова битката за връщането им в контрола на пътя продължи със законови промени.

 

За да може катаджиите отново да глобяват с фишовете от радарите, с GPS точно трябва да се посочи мястото на проверка.

 

"Всички места ще бъдат предварително обявявани чрез интернет, означавани със знаци, чрез медиите – целта е да постигнем една справедлива процедура. Гражданите да знаят къде ще бъдат контролирани и ние да можем да си свършим работата”, обясни началникът на „Пътна полиция” Антон Антонов.

 

Първата крачка е нов знак – Е 24, който от март ще ни предупреждава за стационарни камери и радари на пътя. Всеки ден се произвеждат между 400 и 600 знаци. Първо се прави заготовката по форма. Следва допълнителна обработка и поставяне на светолотразителното фолио.

 

Животът на един знак е 10 години. Той не само трябва да указва, но и да предпазва шофьорите при инцидент. Крайната цел е затягането на контрола да намали инцидентите. За да е валиден електронният фиш, вече ще се посочва посоката на движение и началото и края на засичането на скорост от всеки патрул на пътя. 

 

Шофьорите трябва да са изключително внимателни, тъй като голяма част от пътищата в страната са мокри и хлъзгави. От началото на годината само за 24 дни войната по пътищата е взела 25 жертви, а ранените са 441.