Повече от седмица продължи издирването ѝ

 

Открита е втората черна кутия на разбилия се във Френските Алпи самолет на германската компания "Germanwings", съобщи Sky news.  Властите се надяват информацията в нея да даде нови данни за инцидента, след като записите от първата черна кутия показаха, че най-вероятната причина за катастрофата са действията на втория пилот Андреас Лубиц, който умишлено е насочил самолета към планината.  

 

Прокурорът по случая съобщи още, че Лубиц е ровил в сайтове за самоубийства и проучвал сигурността на пилотската кабина. От страх да не загуби разрешителното си за пилот посетил петима – шестима лекари.

Още по темата

 

Самолетът се разби във Френските Алпи на 24 март. Загинаха всички 150 души на борда. Два дни по-късно разследващите съобщиха, че по всяка вероятност вторият пилот е свалил умишлено самолета, докато е бил сам в кабината. Капитанът, след като излязъл за кратко от кабината, така и не успял да се върне в нея. За последно разбилият се самолет е минал основен технически преглед в базата на "Луфтханза техник" в София и е пристигнал от Дюселдорф. Това е станало миналата година в края на октомври. Самолетът е стоял осем дни, след което отново се е върнал в Дюселдорф.  

 

Стана ясно и че пилотът Андреас Лубиц бавно, но сигурно е ослепявал. Един от следователите твърди, че проблемите със зрението му са започнали още преди няколко години.

Човекът, който разби пътнически самолет със 150 души на борда, е успял да скрие състоянието си от работодателите си заради германските закони за конфиденциалност. Те не позволяват на лекарите да разкриват подробностите около здравословното му състояние и колко психически нестабилен е бил.

 

 

И до момента не е ясно дали опасността да ослепее е причината за психическото му състояние. По данни на CNN вторият пилот е страдал от синдрома на професионалното изчерпване и от тежка форма на депресия, а следователите са открили в апартамента му антидепресанти. 

 

 

Работата по идентифицирането на жертвите от катастрофата във Френските Алпи напредва. Останките на всички вече са евакуирани от мястото на трагедията. Ръководителят на екипа от съдебни лекари заяви в понеделник, че идентифицирането може да отнеме четири месеца.

 

 

Преди дни френският седмичник „Пари Мач” и германският вестник „Билд” съобщиха за наличието на нови, ексклузивни кадри от последните секунди, преди разбиването на самолета на "Germanwings". Според двете издания видеото било възстановено от мобилен телефон на един от пътувалите в самолета. 

 

Френски прокурор, който води разследването на самолетната катастрофа обаче съобщи, че няма информация за съществуването на запис от борда на самолета. Пред CNN Брайс Робин заяви, че „нито едно видео не е използвано при разследването на инцидента” и добави „ този, който разполага с подобни кадри, трябва незабавно да ги предаде на разследващите”. 

 

Вижте и хроника на самолетните катастрофи по вина на пилотите: