Работата на експертите продължава

Втората черна кутия потвърждава, че вторият пилот на “Germanwings” е действал умишлено, съобщиха следователи, цитирани от Sky News.

 

Кутията съдържа записани секунда по секунда стотици параметри, сред които данни за височината, скоростта и режима на двигателите. Първото проучване на записите потвърждава, че останалият сам в пилотската кабина Андреас Лубиц е включил автопилота на снижаване до 30 метра. На няколко пъти по време на слизането той променя настройките, за да увеличи скоростта, съобщават от френското Бюро за разследвания и анализи.

 

Работата на експертите продължава.

 

 

Първата черна кутия беше намерена в деня на самата катастрофа и анализът на данните от нея позволи на разследващите да установят, че в момента на катастрофата първият пилот е бил извън пилотската кабина, а вторият пилот се е заключил вътре и вероятно умишлено е разбил самолета.

 

Прокурорът по случая съобщи в четвъртък, че вторият пилот Андреас Лубиц е ровил в сайтове за самоубийства и проучвал сигурността на пилотската кабина. От страх да не загуби разрешителното си за пилот посетил петима – шестима лекари. Още от изказването му си пропомнете тук:

 

 

 

 

Още по темата

Самолетът на "Germanwings" се разби във Френските Алпи на 24 март. Загинаха всички 150 души на борда. Два дни по-късно разследващите съобщиха, че по всяка вероятност вторият пилот е свалил умишлено самолета, докато е бил сам в кабината. Капитанът, след като излязъл за кратко от кабината, така и не успял да се върне в нея.

 

За последно разбилият се самолет е минал основен технически преглед в базата на "Луфтханза техник" в София и е пристигнал от Дюселдорф. Това е станало миналата година в края на октомври. Самолетът е стоял осем дни, след което отново се е върнал в Дюселдорф.  

 

Стана ясно и че пилотът Андреас Лубиц бавно, но сигурно е ослепявал. Един от следователите твърди, че проблемите със зрението му са започнали още преди няколко години.

 

Човекът, който разби пътнически самолет със 150 души на борда, е успял да скрие състоянието си от работодателите си заради германските закони за конфиденциалност. Те не позволяват на лекарите да разкриват подробностите около здравословното му състояние и колко психически нестабилен е бил.

 

И до момента не е ясно дали опасността да ослепее е причината за психическото му състояние. По данни на CNN вторият пилот е страдал от синдрома на професионалното изчерпване и от тежка форма на депресия, а следователите са открили в апартамента му антидепресанти. 

 

Работата по идентифицирането на жертвите от катастрофата във Френските Алпи напредва. Останките на всички вече са евакуирани от мястото на трагедията. Ръководителят на екипа от съдебни лекари заяви в понеделник, че идентифицирането може да отнеме четири месеца.