Той спазва ограниченията на скоростта, стои в платното си и намалява в ремонтни участъци

 

Първият лицензиран самоуправляващ се тежкотоварен автомобил беше представен на границата между американските щати Аризона и Невада, пише “Popular Science”.

 

Новият камион е в състояние да пътува по високоскоростните пътища заедно с останалите автомобили, като спазва ограниченията на скоростта, стои в платното си и намалява в ремонтни участъци или при задръствания.

 

Превозното средство използва два вида радари и множество камери, за да определи посоката си на движение и местоположението на останалите автомобили. Радар с голям обхват наблюдава пътя на 250 метра, докато радар с къс обхват следи какво се случва в радиус от 70 метра. Камера, инсталирана на предната част на камиона, засича линиите на платното.

 

Въпреки наличието на тези технологии, в купето все пак трябва да има професионален шофьор, който да поеме управлението, ако обстоятелствата го налагат или ако камионът трябва да напусне магистралата.

 

Идеята е по-голямата част от монотонните задачи да се изпълняват от камиона, за да може шофьорът да е по-малко стресиран и по-внимателен при пътуване на дълги разстояния. Засега само два роботизирани камиона са лицензирани, като и двата се движат по пътищата на щата Невада. Той е един от четирите щата, които наред с Федералния окръг Колумбия, са разработили закони за регулация на автоматизирани превозни средства.

 

„Никога не се изморява, концентрацията му винаги е 100%, не се ядосва, не се разсейва, така че това е много по-безопасна система на пътя”, коментира Волфганг Бернхард, представител на компанията-производител.