Предоставянето им ще ускори и подобри работата на агенцията

През електронния портал на Агенция "Митници" вече могат да се заявяват нови 13 електронни административни услуги. 

 

Главният секретар на агенцията Цветан Мадански изрази своето задоволство от постигнатите резултати, като изтъкна значимостта на проекта в стремежа на ведомството да предоставя на гражданите и бизнеса все по-качествени и достъпни услуги.

 

Новите услуги са поредната крачка в изграждането на електронно управление в страната. Предоставянето им в електронна форма ще ускори работата и ще повиши качеството й в безхартиена среда, ще подобри отчетността и прозрачността, подчертават от Агенция „Митници”.

 

Ето и пълния списък с новите електронни услуги:


1. Издаване на разрешения за митнически икономически режим/специфично предназначение
2. Издаване на разрешения за достъп до режим TИР
3. Издаване на сертификати за одобрен икономически оператор (ОИО)
4. Издаване на сертификати EUR 1
5. Предоставяне на обвързваща тарифна информация и обвързваща информация за произхода
6. Разглеждане и одобряване на заявления за прилагане на мерки за закрила на права върху интелектуалната собственост
7. Извършване на проверки, измервания и товаро-разтоварни дейности по искане на заинтересовани лица
8. Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен изпращач, като облекчена формалност при режим транзит
9. Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен получател, при транспортиране на стоки под режим TИР
10. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки с железопътен транспорт или големи контейнери
11. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по въздух
12. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по море
13. Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи