Строителството магистралата излиза извън мандата на този кабинет, уточни тя

"3 км нови тунели и 10 км виадукти може да бъдат изградени по магистрала „Хемус” до 2020 година". Това заяви днес регионалният министър Лиляна Павлова, цитирана от БГНЕС.

Още по темата

 

Относно това защо трасето на автомагистрала „Хемус” в частта му от Ябланица до разклона за Ловеч ще струва над 700 млн. лева, Павлова разясни, че индикативните стойности за  магистралата са правени през 2013 г. по предварително обявление и предварителен проект.

 

„Сега имаме реалния проект, който беше представен през септември на желаещите да строят „Хемус”, на база на който те да преизчислят финансовата стойност и да подадат финансовата си оферта. Това доведе до увеличаване на индикативната стойност, но то вече няма да надвиши нашите оценки”, обясни Павлова.

 

Тя заяви, че трасето Ябланица-Ловеч на „Хемус”, което е 60 километра, включва много тежък терен - над 3 км тунели и над 10 км сложни големи виадукти, и цената на километър за тези съоръжения е много по-висока от тази на стандартен участък от магистралата. 


Регионалният министър заяви, че самото строителство на магистрала „Хемус” излиза извън мандата на сегашното правителство, тъй като ще продължи до 2020 г. Павлова не даде конкретен отговор какви са шансовете да бъдат построени тези участъци от „Хемус”. По нейни думи предстои да се проведат преговори с Министерството на финансите, Министерски съвет и Народното събрание, за да се вземе решение за осигуряване на финансиране.

 

Министърът коментира и програмата за енергийна ефективност, като поясни, че от 1 януари всички многофамилни сгради могат да кандидатстват по нея. Павлова посочи, че за да има равно третиране на всички кандидати за саниране, една част от сградите ще бъде с европейски средства, а тези, за които не стигне или които не могат, ще се финансират по Националната програма.

 

През ноември по магистрала "Хемус" беше извършена уникална строителна операция. Вижте!