Снимка: Shutterstock
Потребители и търговци ще решават казуси, свързани с покупки, направени по интернет
Европейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени по интернет, съобщи представителството на ЕК в България.
Платформата ще насочва жалбите към националните органи за алтернативно решаване на спорове, които са подбрани от държавите-членки.
От ЕК съобщават още, че платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби в три стъпки.
Платформата е многоезична и предлага възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави-членки са свързани към платформата. Работи се за това всички страни-членки на ЕС и всички сектори да бъдат добавени.
Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана.
Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски.