Те пренасят гени, които кодират т.нар. химерни антигенни рецептори CAR

Учени от центъра за онкологични изследвания "Фред Хъчинсън" в САЩ създадоха наночастици, които могат да проникнат в имунни клетки и да ги активират за борба с рака, например с левкемията, съобщиха "Лента" и БТА.

По темата

Разработените от учените наночастици пренасят гени, които кодират т.нар. химерни антигенни рецептори CAR. Тези протеини включват антитела, които могат да се свържат с определени антигени, активиращи имунните Т-клетки. След като попаднат във вътрешността на лимфоцити, химерните антигенни рецептори CAR ги препрограмират и ги карат да вземат за мишена раковите клетки, на чиято повърхност има съответстващите им антигени.

За да бъдат модифицирани Т-клетки, трябва да се изведат от организма на пациента и в тях да се вкарат генетични конструкции. Наночастици обаче могат да се вкарат в човешкия организъм и след това да проникнат в ядрата на лимфоцити, преди да се разтворят, освобождавайки гени CAR. Те се интегрират в хромозомите и започват да кодират антигенни рецептори.

Учените тествали наночастиците и се уверили в способността им да препрограмират значителна част от Т-клетките. Това позволило продължителността на живота на засегнати от левкемия мишки да се увеличи със средно 58 дни. Учените все пак предупреждават, че са нужни допълнителни изследвания, преди новият метод за имунотерапия да бъде тестван върху хора.
Резултатите от изследването са публикувани в Nature Nanotechnology.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.